reede, 19. juuni 2009

Kunstiiha (Sacher-Masoch)

"See oli suur õlimaal, Flaami koolkonna jõulises maneeris... Ilus naine, päikeseline naer kenal palgel, antiiksesse palmikusse keeratud lopsakate juustega, mida kattis valge puuder nagu kerge härmatis...
"Venus karusnahas!" hüüdsin ma pildile osutades, "niisugusena nägin ma teda unes." - "Mina ka," ütles Severin, "ainult et mina olen oma unenägu avasilmi näinud"... Üks juut, kes fotodega kaupleb, mängib mu ideaali mulle kätte; see on väike leht, Tiziani "Venus peegliga", milline naine! Ma tahan luuletust kirjutada...
Okstes ja rohukõrtes kahiseb tasa ja mu raamatu lehed kahisevad ja terrassil kahiseb samuti.
Naiserüü... Seal on Venus - aga karusnahkadeta - ei, seekord on see lesk - ja siiski Venus... oo! milline naine!"
(Leopold von Sacher-Masoch, "Venus karusnahas")

Sildid: , ,

0 kommentaari:

Postita kommentaar

Tellimine: Postituse kommentaarid [Atom]

<< Avaleht