reede, 3. juuli 2009

Reklaamikool (rassismi/seksismi õppetund)








Seda õhuvärskendaja reklaami vaadates (klikkides suuremaks) ei usu kindlasti nii mõnigi oma silmi – valge naine autos koos…kellega… haisvate MUSTAnahaliste meestega.
Nii-öelda pikantsust lisab asjaolu, et reklaam on tehtud (kas tõesti ka avaldatud?) Lõuna-Aafrikas.
Miks naine seal autos koos selliste meestega on? –
peent teksti reklaami allservas võiks tõlgendada ka nii (või kuidas sellest siis üldse aru saada?), et viidatud on naise fantaasiale, tema kujutluspildile mehest, täpsemalt, kastreerimata MEHEST, ürgsest isasest (eks ole "Musk Aroma" isase potentsi, tema suguhormoonide signaallõhn), s. t olukord tuleks kanda naise (tõrjutud) ihade ja vastumeelsuste imaginaarsesse registrisse –
"Ära kujutle selle lõhna, lihtsalt vabane sellest" ("Stop imagining what it smells like and just get rid of it").
Valge keskealise heteromehena tunnen salamahti muidugi heameelt taolise (võimaliku) moraliseeriva allteksti üle – "Naised, teie unistuste (eksootiline) prints võib osutuda lihtsalt räpaseks õgardiks".
Kui unistuste mees osutub Luft’iks, ei jää muud üle kui (edasi) luhvtitada.
(Ad Info:
Spanjaard Car Freshener: Junk Food
Ad-Agency: DDB South Africa
Executive Creative Director: Gareth Lessing
Art Director: Darren Borrino/ Greig Watt
Copywriter: Stuart Turner/ Kenneth Van Reenen
Photographer: Des Ellis)

Sildid: , ,

0 kommentaari:

Postita kommentaar

Tellimine: Postituse kommentaarid [Atom]

<< Avaleht