Reklaamikool: kui palju on sinus psühhopaati
ÜLESANNE:
Vaata allolevat reklaami ja püüa aru saada, mida reklaamitakse ja miks seda nii reklaamitakse (vihjeks: aseta ennast reklaamitegelase olukorda, kujutle tema võimalikke mõttekäike, sisemisi impulsse).
VASTUSED (loe neid pärast reklaami vaatamist!):
A) Kui sul tekkis reklaami vaadates kohe mõte (nagu minul), et nunn tahaks torti endale ja kasutaks nuga himurate laste mõrvamiseks – siis oled sa psühhopaatiline (isekas, individualistlik jne) isiksus, aga tõenäoliselt intelligentne ja iseendaga kooskõlas.
B) Kui sul tekkis reklaami vaadates kohe mõte (mitte nagu minul, pärast mõningat juurdlemist), et nunn tahaks torti jagada paljude armsate lapsukeste vahel ja õnneks pakub Zwilling selliste probleemide lahendamiseks kvaliteetseid lauanugasid – siis oled sa hea ja heldemeelne inimene, aga tõenäoliselt pisut "totu" ja sisemiselt piiratud.
Usun, et reklaamis on teadlikult mängitud "pinna all" peituvale teisele - ühiskondlikult tõrjutud, destruktiivsele – impulsile (oleneb muidugi, kes selle endas kinni püüab, kes mitte), eriti kui vaadata sarja teist reklaami, kus kirik on asendatud militaarse punkriga.
Huvitav ongi minu meelest alternatiivi, vastumõtte õhutamine, see ongi reklaami vürts – armu ja helduse kontekstis (kirikus) on alati olemas isekuse ja hävitustungi võimalikkus, hammas-hamba-vastu-kontekstis (sõjaväljal) aga vennalikkuse, meheliku solidaarsuse võimalikkus.
Vaata allolevat reklaami ja püüa aru saada, mida reklaamitakse ja miks seda nii reklaamitakse (vihjeks: aseta ennast reklaamitegelase olukorda, kujutle tema võimalikke mõttekäike, sisemisi impulsse).
VASTUSED (loe neid pärast reklaami vaatamist!):
A) Kui sul tekkis reklaami vaadates kohe mõte (nagu minul), et nunn tahaks torti endale ja kasutaks nuga himurate laste mõrvamiseks – siis oled sa psühhopaatiline (isekas, individualistlik jne) isiksus, aga tõenäoliselt intelligentne ja iseendaga kooskõlas.
B) Kui sul tekkis reklaami vaadates kohe mõte (mitte nagu minul, pärast mõningat juurdlemist), et nunn tahaks torti jagada paljude armsate lapsukeste vahel ja õnneks pakub Zwilling selliste probleemide lahendamiseks kvaliteetseid lauanugasid – siis oled sa hea ja heldemeelne inimene, aga tõenäoliselt pisut "totu" ja sisemiselt piiratud.
Usun, et reklaamis on teadlikult mängitud "pinna all" peituvale teisele - ühiskondlikult tõrjutud, destruktiivsele – impulsile (oleneb muidugi, kes selle endas kinni püüab, kes mitte), eriti kui vaadata sarja teist reklaami, kus kirik on asendatud militaarse punkriga.
Huvitav ongi minu meelest alternatiivi, vastumõtte õhutamine, see ongi reklaami vürts – armu ja helduse kontekstis (kirikus) on alati olemas isekuse ja hävitustungi võimalikkus, hammas-hamba-vastu-kontekstis (sõjaväljal) aga vennalikkuse, meheliku solidaarsuse võimalikkus.
Sildid: reklaam
9 kommentaari:
Ma olen siis see totu, sest mul tekkis too teine mõte esimesena, ja seejärel tekkis too teine mõte, mille ma kohe tagasi lükkasin - "milleks veel seda, see oleks juba liiane, kui esimene mõte on juba käes". Või kes teab, äkki tekkisid need mõtted ka korraga, ainult et too mõte A hoidus "viisakalt" seni esile tulemast, kuni mõte B polnud vormi võtnud. Seda ei saa enam keegi teada.
Minul hoopis tõmbas esimese tähelepanu see üleval vasakul olev pisike punane logo. Kui see mulle tuttav ei tulnud hakkasin vaatama mida seal pildil näidatakse.
Mina ka täitsa totu. Aga teist mõtet mul ei tekkinudki, ilmselt olen siis veel eriti totu :) Ja sellest järeldub, et ka reklaami parim sihtgrupp. Teine militaarreklaam samasugust "ilmselt on hea nuga" tunnet ei tekitanud.
Olen ka totu - vaatasin, et nunn valvab, et keegi torti oma käpakestega kohe endale ei kahmaks ja ootaks ikka ilusasti, kuni tordi jagamise juurde jõutakse :D
Täspsustus: Ma EI NÄINUDKI, muide, algul nuga - hiljem vaatasin ja arvasin, et kujunduselement! Nii et - ei saanud arugi, mida reklaamiti.
keskkond, nunn ja lapsed viitavad jäigale süsteemile, millega seostuvad igasugused keelureeglid ja pimedad eitused. kirikukoda väljendab pealesurutud pateetikat ja aukartust.
nunnast õhkub kibedat allasurutud tungide essentsi, külmi trelle, jahedaid kodasid. aga lapsed väljendavad elutahet, inimlikkust, rõõmu, soojust...
tort on ühest küljest mingi struktuuri element, mõne distsipliini eksponaat ja uurimisobjekt. sellest saab aru nunn. teisest küljest on tort lihtsalt tort, selline nagu ta on, mis maitseb hästi. sellest saavad aru lapsed. nii ongi näha, kuidas inimene võõrandub aja jooksul ümbritsevast mateeriast, mässides end struktuuridesse, distsipliinidesse, kirikutesse, nunnarüüsse, jne. lõpuks on tavaline tort tema jaoks kas keelatud vili, hulk molekule, toiduaine-kaup, kunstiteos, teatava kujuga inimloodud orgaaniline objekt. tegemist on võõrandumisest ja paljususest tingitud kaosega, samas kui enne võõrandumist tundus kindlus paistavat just sellest kaosest.
nuga on niisiis nagu mõõk Aleksander Suure käes, millega ta raius läbi suure umbsõlme, selle asemel, et asuda seda harutama. nuga on lihtne ja arhailine tööriist ja tort on söök- isegi laps saab sellest aru, niisiis, mida te seal vahite?!
Nuga nägin kõigepealt. Miks on lapsed kloostris või kirikus? Sest nad on orvud, väiksed õnnetukesed. Kui nad on orvud, siis on nende sünnipäevad minimaalsed, hooldaja (nunn) poolt kohustuslikus korras korraldatud. Nunn vaatab koogikest õnnetu näoga. Lapsed aga suure uudishimuga - kuidas on nunn oma ülesandega hakkama saanud. Kehvasti!, sest kook on väike (kirsse vaid üks!), aga lapsi palju. Kui nunnal peale koogi lõikumise nuga veel kuskil kasutada on, siis ikka enda vastu.
Vaat selline totu! :)
Huvitav, mina ei näe, et nunnast õhkaks sellel pildil kibedat allasurutud tungide essentsi - miks nunnadesse alati nii stereotüüpselt suhtutakse? Enamik neist tegeleb lihtsalt ühe metafüüsilise distsipliiniga.
Meie lihtsakoelisemas mõistes "elurõõm" on loomulikult midagi muud, kui kusagil kinnises ruumis mediteerimine (arusaamatu asi see spirituaalsus, eksole!), aga on palju neid, kes sellisest jaburana tunduvast ja tavaelust väljaspool seisvast tegevusest rõõmu leiavad. Pigem on nunna "kibedus" vaataja silmades - vaataja projektsioon. Et nunnasid on tihtipeale stereotüüpselt kujutatud, asub ka siinkohal vaatajas tööle seesama stereotüüpne loogika, kuigi pilt tollele stereotüübile üleliia intensiivselt (minu meelest) küll ei viita. Tõlgendaksin asja pigem nii, et võib-olla see pilt hoopis mängib stereotüüpide ja klisheedega, tekitab ja taasloob neid.
Jah, päris kindlasti mängib see reklaam stereotüüpidega: "kõik lapsed tahavad torti", "kõik lapsed armastavad magusat", "kõikide laste arvates on tort liiga väike", "tordi jagamine tundub eranditult kõigile lastele vastumeelne", "jagamine ei tekita rõõmu", " tordi jagamine võtab selle söömise rõõmu vähemaks", "nunn on kahtlemata õnnetu", "nunnad ei tunne elurõõmu", "pühakoda on külm", "pühakoda on normaalsele, elurõõmsale inimesele üks vastumeelne paik", "kloostris pole elurõõmu" jnejne. Puhtalt stereotüüpsetele vastandustele (inimsoojus ja vaimukülmus - elav toit (saak?) ning vaimutoit) üles ehitatud pilt!
Postita kommentaar
Tellimine: Postituse kommentaarid [Atom]
<< Avaleht