kolmapäev, 23. jaanuar 2008

Muinasjutuline psühhoanalüüs

18. jaanuari Sirbis ilmus mul kirjutis “Muinasjutuline psühhoanalüüs” (Bruno Bettelheimi “Muinasjuttude võlujõust”).
Loe siit!
Jätsin kirjutisest välja mõned faktid, mis oleksid tõenäoliselt võinud mõjutada Bettelheimi raamatu LÄBIMÜÜKI:
1) 1976. aastal sai teos kriitika kategoorias U. S. Critic’s Choice Prize’i ja 1977. aastal kaasaegse mõttekirjanduse kategoorias National Book Award’i.
2) Depressiooni all kannatanud Bettelheim lõpetas oma elu 1990. aastal enesetapuga.
3) Oma lapspatsientide brutaalse kohtlemise tõttu – milles teda postuumselt süüdistama hakati – sai ta hüüdnimeks “Brutalheim”.
4) Huvitava faktina mõjub ka Bettelheimi (väär)teooria sellest, et väikelaste autismi põhjustajateks on “külmkapp-emad” (Kühlschrankmutter, refrigerator mother).

Kirjutisse lipsas ka üks freudian slip:
Bettelheimi teos ei ilmunud mitte 1979. aastal, nagu kirjutasin, vaid 1976. aastal.
Olen 1976. aasta, mis seostub 6-e kaudu minu enda sünniaastaga, asendanud 1979. aastaga, mil üks minu lähisugulane lõpetas keskkooli.
Olen tahtnud ölda: "Ei, mitte MINA! SINA, SINA (oled patsient)!"

Sildid: ,

0 kommentaari:

Postita kommentaar

Tellimine: Postituse kommentaarid [Atom]

<< Avaleht