neljapäev, 22. november 2007

Stereotüübid

Üks uudis.
Pariisi X-Nanterre’i ülikooli psühholoogid selgitasid välja, et mehed muutuvad blonde naisi nähes RUMALAMAKS.
Blondide pilte vaadanud mehed said testis vähem punkte kui teistsuguse juuksevärviga naisi näinud mehed. Kehvade tulemuste põhjus oli selles, et meeste ajutegevuse intensiivsus oli langenud, kuna blondiine näinud mehed uskusid alateadlikult, et neil on tegemist madalama intelligentsiga inimestega.
Katset analüüsides jõuti järeldusele, et blondiinide efekt põhineb STEREOTÜÜPIDEL. Blonde vaadanud mehed muutsid oma käitumist ise seda endale teadvustamata: "See näitab, et stereotüüpidega vastakuti pandud inimesed reeglina hakkavadki neid järgides käituma," selgitas üks uuringu autoritest Thierry Meyer. - "Blondiinidel on võime panna inimesed rumalamalt käituma, sest alateadlikult nad ise matkivad rumala blondi stereotüüpi." Vt lähemalt: women.timesonline.co.uk
Point ei ole niisiis mitte lihtsalt selles, et blondid muudavad mehi rumalamaks, vaid selles, et MIS TAHES STEREOTÜÜPIDEST LÄHTUV MÕTLEMINE ON RUMAL.
Või kas ikka on? Stereotüübid lihtsalt suunavad meid kohanduma teiste eeldatava tasemega (meil on kalduvus rääkida vanainimestega aeglasemalt kui tavaliselt, lastega hakatakse vahel pudikeeles totrusi rääkima jne).
Ja osad stereotüübid peaksid intellekti virgutama, mitte vastupidi.
Kui meestel tekib blonde kohates n. n. blonde moment (nende vaimsus väheneb), siis näiteks JUUTI kohates võiks tekkida jewish moment (vaimse aktiivsuse järsk tõus).
Marilyn Monroe'lt saame signaali: think blonde, Arthur Millerilt aga: think jewish.
Aga kui kohtame neid mõlemaid:








Sildid: , ,

1 kommentaari:

Blogger Kristina Viin ütles ...

Heh.

teisipäev, jaanuar 27, 2009  

Postita kommentaar

Tellimine: Postituse kommentaarid [Atom]

<< Avaleht