esmaspäev, 12. jaanuar 2009

Mitte ei meeldi

Lugesin viimasest "Eesti Ekspressist", et üheks tulevikutegijaks arvatud Kristjan Holm - siit tema stiilinäide - ei olegi vaimustuses Veiko Õunpuu "Sügisballist", mis "liiga kunstlik, liiga ilus".
Niisiis (oehhh) ei olegi ma ainus, kes filmi-"Sügisballist" suuremat ei pea, veel vähem pean ma Õunpuu "Tühirannast".
Mõlemas hinnatud filmis on "kunstlikkus" või ütleks siis nii, et need visuaalsed ja auditiivsed NUPUD, millele vajutatakse, et vaatajas teatavat reaktsiooni (näiteks teatavat EHEE'd või OHOO'd või AHAA'd või näiteks naistel ka ÜHÜÜ'd) esile kutsuda, minu jaoks LIIGA alasti, ilusti alasti.
Minu teada ainus, kes avalikult on "Tühiranna"-filmi mittemeeldimist tunnistanud, on vanameister Arvo Valton Mati Undile pühendatud mälestustekogumikus "Undijutud": "Kahju, et selle ainetel tehtud film nii lahja välja tuli".

Sildid: ,

2 kommentaari:

Blogger Aurora ütles ...

Mulle ka need filmid ei meeldi. Sa pole üksi. Või Arvo Valtoniga khekesi.

teisipäev, veebruar 10, 2009  
Blogger Märt Kivine ütles ...

Jaanus, ma mõistan, et ma kirjutan "valesse aega", tumma minevikku, kus on kõnelemine juba lõppenud, vajunud uute kõnekihtide alla, aga mulle ka ei meeldinud kumbki nendest filmidest. Mitte ainult seetõttu, et kumbki film on mitte jutustusest ega jutustajast, vaid filmitegijast, kes justkui kuulutab hääle värinal oma julgust "teha ära" need teoses. Ning teiseks filmi keel ning see, kuidas "ärategija" on teksti lugenud: sümptomaatiliseks "jõllitav pilk", mida mõlemas filmis peategelane praktiseerib, ning pole mingit seost Undi pilguga.
Märt

neljapäev, september 09, 2010  

Postita kommentaar

Tellimine: Postituse kommentaarid [Atom]

<< Avaleht