neljapäev, 9. detsember 2010

Lugev inimene

Eile nägin bussis haruldust, LUGEVAT INIMEST – oli üks tuttav tõlkija, prantsuse filoloog.
Eks meil (Tallinnas) ole ka tingimused halvad, otsad on liiga lühikesed ja ühissõidukid liiga ebamugavad (täis, kitsad)…
Linnaliinidel meil reeglina ei loetagi – isegi neis mitte, mis tulevad suhteliselt kaugelt (näiteks Muugalt kesklinna) ja kus saab pikemalt persetada, siiski, erandkorras olen näinud kaasreisijat süvenemas venekeelsesse kriminulli või naistekasse.
Vahel võib mõnd noorukit näha ka konspekti/õpikut lugemas… Ja ükskord 4 aastat tagasi nägin Õismäele suunduvas trollis noort juuti lugemas paksu venekeelset Taaveti märgiga (või menora kujutisega) raamatut – see mõjus muidugi nagu "klišee" ja tekitas aukartust.
Lugev inimene võib mõjuda ühissõidukites nagu näljane (mittekohalik, läbisõidul olija), kes oma sumadanist või kilekotist midagi ebamäärast suhu topib ja äraoleval ilmel mälub.

Ega meil ju avalikes kohtades – mõtlen tänaval patseerides või parkides vm – ka üldiselt ei einestata (mulle meeldib väga tänaval käies midagi süüa, teen seda kindlasti esimesel võimalusel välismaal viibides – see nagu kuulubki välismaal olemise juurde).
Olen mõelnud (kunagi) koostada isikliku pingerivi:
1) kõige keerulisema/sügavama sisuga teostest, mida kohalikes ühissõidukites (läbi) lugenud olen (näiteks "Bhagavadgitâ")
2) teostest, millesse süvenemisel olen unustanud või peaaegu unustanud õiges peatuses väljumise (näiteks W. Benjamin)

Ja, palun, vaadake, mis toimub Pariisis.

Sildid: ,

2 kommentaari:

Anonymous Anonüümne ütles ...

Nägin eile trollis kõhna, pikka noormeest keeduvorstiga. Tal olid mustad tressid ja hallid tossud, rasvased väljakasvanud sassi kollaseks värvitud juuksed, mida ta kammis. Ühel hetkel pakkis ta vorsti lahti, võttis sealt ampsu, pakkis kinni, pani kilekotti, kus kõik ta asjad olid ja viskas trolli vedrudele. Ma ei suutnudki päris sõnastada, mis temas täpselt hirmu peale ajas ja miks ma teda narkomaaniks kippusin liigitama.

reede, detsember 10, 2010  
Blogger Jaanus Adamson ütles ...

Jumal tänatud, mina see olla ei saanud.

laupäev, detsember 11, 2010  

Postita kommentaar

Tellimine: Postituse kommentaarid [Atom]

<< Avaleht