kolmapäev, 23. september 2009

Mis monumendiga on tegu? - Aednike monumendiga!


Niisiis - Eesti esimene ratsamonument, mis on pühendatud Vabadussõja võidule ja Eesti taasiseseisvumisele.
Avatud 20. augustil 2003 ja asub Toris Eesti Sõjameeste Mälestuskiriku kõrval (kuhu mul juhtumisi asja oli ja millise käigu tõttu ma sellele ausambale ka ülepea sattusin).
Kirikust sai kaasa ausamba sümboolset tähendust tutvustava bukleti, kus Einar Laigna on kirjutanud:
"(...) võitlus kurjusega on kosmiline, universaalne draama, milles Kristuse läbi on lõplik võit juba toimunud ja sellele järgneb ainult veel ajaloos kohtulik jaotumine (...).
Kristus ütleb (Jh 15,1): "Mina olen tõeline viinapuu ja mu Isa on aednik."
Võitlus kurjusega iseeneses ongi oma aia harimine.
Hari oma aeda!"
Igaks juhuks ütlen ka ära, et olen vabadussõjalase ja kirikuõpetaja lapselaps.

Sildid: ,

3 kommentaari:

Anonymous Anonüümne ütles ...

Püha Jüri võitleb lohega? Toris?

neljapäev, september 24, 2009  
Anonymous Anonüümne ütles ...

Siit täpsemalt, lehe allosas:
http://kultuur.elu.ee/ke474_ausambad.htm

reede, september 25, 2009  
Blogger Jaanus Adamson ütles ...

Autor on selle kommentaari eemaldanud.

laupäev, september 26, 2009  

Postita kommentaar

Tellimine: Postituse kommentaarid [Atom]

<< Avaleht