kolmapäev, 27. jaanuar 2010

Reklaamikool: kuidas ekspluateerida muinasjutte 2


Niisiis seekord pole muinasjutulised naistegelased mitte passiivsed ja igavlevad ootajad nagu ühe mu varasema postituse näidetes (vt siit), vaid aktiivsed osalejad, kavalad võrgutajad ja manipuleerijad, lõbujanulised valitsejannad...
Reklaamid räägivad sellest, et igas kitsikuses, puuduses või hädaohus on alati VÕIMALUS... kasvõi KINGADE ostmiseks: kingad kui eeldus ja lubadus, hea algus ja tõotus, kättesaadav või rahuldav osa kättesaamatu või mitterahuldava terviku asemel.
Kinga-reklaamid on fetišistlikud par excellence ja fetišismi mehhanism põhinebki metonüümial, terviku asendamisel või õigemini küll korvamisel osaga.
(Võiks kasutada ka testina (laps)naistele: Milline muinasjutuline naine sa sealt kõige rohkem oled või olla tahad?)
Melissa Shoes
Agency: BorghiErh/Lowe (Brazil)

Creative Director: Jose Henrique Borghi and Erh Ray
Art Director: Erh Ray and Rodrigo Rodrigues
Copywriter: Fabio Tedeschi and Omar Caldas

Sildid:

9 kommentaari:

Blogger ELO VIIDING ütles ...

Vaata ka:

http://www.fallenprincesses.com/

kolmapäev, jaanuar 27, 2010  
Blogger ELO VIIDING ütles ...

Või siis testina meestele - milline mees sa sealt olla tahaksid? Tundub, et meestele tehtava testi tulemused oleksid kordi naljakamad - sellist testi läbi viies ilmnekski selgemalt reklaami varjatud külg: olgem ausad - mehi on nendel siiski kujutatud eelkõige naeruväärsetena (pmst stiilis Kaunitar ja Koletis või Kaunitar ja Idioot). Siit edasi: mehe naeruväärsus saabki ilmsiks tulla ainult läbi naise - st naise "manipulatiivsuse" või "võimukuse", mida enamikul piltidel on rõhutatud. Nii et võimusuhted on kenasti paigas.

neljapäev, jaanuar 28, 2010  
Blogger Jaanus Adamson ütles ...

Juhin tähelepanu ühele huvitavale (psühhoanalüüsist inspireeritud) momendile, nimelt sellele, et sageli ei eristata või ei teadvustata ihalemise kahte aspekti, üks puudutab ihaobjekti, teine samastumisobjekti - need ei lange kokku, kuigi kunagi (nn eeloidipaalses staadiumis) võisid kokku langeda.
Kui küsida mehelt IHAOBJEKTI kohta ("Millise naise sa sealt valiksid?"), ei pruugi mees teadvustada, et sellele ihaobjektile vastab ideaalselt ka kindel samastumisobjekt (näiteks kämbu, mõjutatav tolgus vms) ja kui küsida naiselt tema SAMASTUMISOBJEKTI kohta ("Milline naine sa sealt olla tahaksid?") ei pruugi naine teadvustada, et sellele kujutisele iseendast vastab ideaalselt ka kindel ihaobjekt (hoolimatu elumees, tuhvlialune, ilueedi jne).
Ehk siis - vastus ühele küsimusele eeldab (harmoonilisuse saavutamiseks) kindat vastust ka teisele küsimusele, kuid kui esimene vastus on meeldiv, ei pruugi teine seda olla.
Kui nüüd testi mõttes küsida mehelt kohe SAMASTUMISOBJEKTI kohta, siis on üsna kindel, et ta EI TAHA sealt ise ükski mees olla (küll aga ihaleks kindlasti mõnda neist naistest) - nii ongi see lõhe või ebasümmeetria halastamatult paljastatud.
Teine lugu on, kui iha- ja samastumisobjekt langevad tõesti kokku (nartsissistlikel naistel).

neljapäev, jaanuar 28, 2010  
Blogger ELO VIIDING ütles ...

"Kui nüüd testi mõttes küsida mehelt kohe SAMASTUMISOBJEKTI kohta, siis on üsna kindel, et ta EI TAHA sealt ise ükski mees olla (küll aga ihaleks kindlasti mõnda neist naistest)" - justnimelt! Kui mehele anda võimalus samastumiseks, nihkuksid võimusuhted paigast ja asi poleks enam see mis ta on. Samastumisvõimaluse peab looma eelkõige naisele, sest tema on ju tarbija! Tema peab saama oma võimu - läbi kingade.

neljapäev, jaanuar 28, 2010  
Blogger ELO VIIDING ütles ...

NB!
Melissa Shoes
Agency: BorghiErh/Lowe (Brazil)
Creative Director: Jose Henrique Borghi and Erh Ray
Art Director: Erh Ray and Rodrigo Rodrigues
Copywriter: Fabio Tedeschi and Omar Caldas

neljapäev, jaanuar 28, 2010  
Blogger Jaanus Adamson ütles ...

No selge - need reklaamid on ju valminud Jose'de ja Rodrigo'de peas

neljapäev, jaanuar 28, 2010  
Blogger ELO VIIDING ütles ...

Aga kenad vaadata sellegipoolest. Eriti pilt nr. 2. Miskipärast tükib alateadvusesse seos ühe sajanditaguse naisluuletaja elulooga - ja no ei kao, tee mis tahad...

neljapäev, jaanuar 28, 2010  
Blogger Jaanus Adamson ütles ...

Et siis Tuglas on see prints seal voodi all ja Adson on see usin ümmardaja...

neljapäev, jaanuar 28, 2010  
Blogger Jaanus Adamson ütles ...

Tunnistan, et nr 2, see voodis aeleja, on ka minu kindel favoriit!

reede, jaanuar 29, 2010  

Postita kommentaar

Tellimine: Postituse kommentaarid [Atom]

<< Avaleht