neljapäev, 25. märts 2010

Wrangleri reklaamid

Kisub mõtisklema reklaamide üle kahes varasemas postituses.
Kaks kampaaniat sama reklaamlausega ("We are animals"), kuid olulise nihkega.
Esimeses loodus kui selline, isegi mitte eksootiline, täiesti tavaline, meile tuttav – ja noorukid, omamoodi küll mõistatuslikud, kuid siiski vaid loomulikke vaiste järgivad (animaalsed) olendid.

Näeme neid justkui möödaminnes, juhtumisi nende võõruses, teisesuses: nad on pelglikud, haavatavad ja "ära" ja nende sisemus on meie jaoks suletud, lukus.

Teises kampaanias on toimunud huvitav, kuid "kultuurilooliselt" loogiline transformatsioon – meile ajalooõpikuist tuttav üleminek looduse ja instinktide demoniseerimisele.

Väline ja loomulik (realistlik) vaatepunkt on asendunud sisemise ja fantasmaatilise (kaemusliku) vaatepunktiga – visiooniga sisemisest passioonist (otsekui näidates nüüd, mis nonde animaalselt pelglike ja endassetõmbunud olendite sisemaailmas tegelikult aset leiab). Rahulikku looduslikku keskkonda ja sellesse sulandumist asendab intensiivne "psüühiline" ruum – kas juba põrgu või alles puhastustuli?
Pärast pattulangemist, süütuse kadu...
Lihtsatelt animaalsetelt instinktidelt on jõutud deemonitest vaevatud (kõiki piinu/kirgi kogeva) inimhingeni.

Sildid:

0 kommentaari:

Postita kommentaar

Tellimine: Postituse kommentaarid [Atom]

<< Avaleht